عکس های که سایت بی بی سی از کشته شده گان بیگناه لبنان نشان نمیدهد

BOYCOTT ISRAEL COMPANY LIST

شرکت های کمک کننده اسرایل راتحریم کنید

 

 ۲۷۲۵۰

 آغاز پروژه خط آهن هرات - خواف در غرب افغانستان

عملیات اجرایی پروژه احداث خط آهن هرات - خواف، که افغانستان را به شبکه راه آهن ایران و اروپا پیوند می دهد، و بهره برداری از جاده شصت کیلومتری هرات - فاریاب با حضور معاونان روسای جمهور افغانستان و ایران آغاز شد.

روز شنبه 7 اسد (29 ژوئیه)، علی سعیدلو معاون اجرایی رییس جمهور ایران و احمد ضیاء مسعود معاون اول رییس جمهور افغانستان، عملیات اجرایی پروژه احداث راه آهن 191 کیلومتری هرات - خواف را آغاز کردند.

با اجرای این پروژه، افغانستان از طریق شبکه راه آهن سراسری ایران، به شبکه راه آهن ترکیه - اروپا و بندرهای ایران در خلیج فارس راه پیدا می کند.

توافقنامه اجرای این پروژه، در سفر ماه جوزا (مه) گذشته حامد کرزی رییس جمهور افغانستان به ایران به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، هزینه اجرای این پروژه، از محل بودجه جاری دولت این کشور تامین می شود.

 در صورت اجرای پروژه خط آهن هرات - خواف، حمل نقل کالا و مسافر در افغانستان، دستخوش تحول گسترده ای خواهد شد.

افغانستان با پیوند یافتن به راه آهن سراسری ایران، از طریق ترکیه به شبکه راه آهن اروپا نیز راه خواهد یافت.

همچنین، بخش زیادی از بار حمل و نقل جاده ای کالا میان افغانستان و بندرهای ایرانی خلیج فارس نیز، می تواند به راه آهن منتقل شود.

ایرنا گزارش داده است که 77 کیلومتر از این راه آهن 191 کیلومتر که در داخل خاک ایران واقع می شود، از محل بودجه داخلی ایران، و 61 کیلومتر دیگر، از محل کمکهای بلاعوض این کشور برای بازسازی افغانستان تامین خواهد شد.

پیوند هرات به شمال افغانستان

کار احداث جاده شصت کیلومتری هرات - ارملق در این مسیر، که با هزینه سی میلیون دلاری ایران به بهره برداری سپرده شده، تا شهر میمنه ولایت فاریاب ادامه خواهد یافت و به عنوان بخشی از از شاهراه حلقه ای افغانستان، قرار است هرات را به هشت ولایت شمالی و شمال غربی کشور پیوند دهد.

احمد ضیاء مسعود و علی سعیدلو معاونان روسای جمهور ایران و افغانستان، ساعاتی پس از افتتاح این دو پروژه، در مورد چگونگی بازسازی افغانستان و مشارکت ایران در این روند بحث و گفتگو کردند.

جاده دوغارون به هرات که مهمترین مسیر ارتباطی بین ایران و افغانستان به شما می رود با هزینه ۶۰ میلیون دلاری ایران بازسازی شده است.

ساخت این جاده ۱۲۲ کیلومتری که دوغارون در مرز ایران شروع شده و به شهر هرات در افغانستان می رسد بخشی از کمک ۲۵۰ میلیون دلاری ایران به بازسازی افغانستان است که تفاهم نامه آن سال ۱۳۸۱ بین دو کشور منعقد شده بود.

ایران در نشست بازسازی افغانستان در توکیو ژاپن آمادگی خود را برای پرداخت ۵۶۰ میلیون دلار کمک به صورت بلاعوض و اعتبارات بانکی جهت بازسازی افغانستان اعلام کرده بود.

۲۷۰۰۴

حزب الله لبنان روز چهارشنبه تلفات سنگینی به ارتش اسرائیل وارد آوردند

سربازان حزب الله لبنان روزچهارشنبه تلفات سنگینی به اسرائیل وارد آوردند ودرجریان جنگ شدیدی درنزدیکی مرزجنوبی لبنان، ۹ سرباز اسرائیلی را کشتند.

 ارتش اسرائیل می گوید در کمینگاهی درنزدیکی شهر بنت جبیل که یک قرارگاه عمده حزب الله لبنان تلقی می شود و در فاصله چهار کیلومتری مرز در داخل خاک لبنان قرار دارد، هشت سربازاسرائیلی جان خود را ازدست دادند و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند. به گفته ارتش اسرائیل، نهمین سرباز اسرائیلی در شهر مارون الرأس کشته شد.

به گفته خبرنگاران که از نزدیکی صحنه جنگ گزارش می دهند که اسرائیل در کوشش های خود برای اشغال بنت جبیل با مقاومتی سرسختانه تر از آنچه که انتظار آن را داشت مواجه گردید و اکنون در حال اعزام نیروهای کمکی به منطقه است.

درهمین حال یک ژنرال بلندپایه اسرائیلی اظهار داشت پیش بینی می کند تهاجم اسرائیل به لبنان تا چند هفته دیگرهمچنان ادامه داشته باشد.

مقامات اسرائیل می گویند اهود اولمرت نخست وزیر این کشور برای دورنگاه داشتن حزب الله لبنان ازمرز، می خواهد یک منطقه امنیتی با عمق دوکیلومتر درجنوب لبنان به وجود آورد.

۲۶۸۹۶

 پایان کنفرانس بررسی بحران لبنان بدون نتیجه قطعی

یک کنفرانس بین المللی که در شهر رم برای بررسی بحران لبنان تشکیل شده بود، با تعهد برای تلاش جهت برقراری یک آتش بس پایدار به کار خود پایان داده اما موفق نشده در مورد یک اقدام فوری در این مورد به نتیجه ای برسد.

در بیانیه این کنفرانس که توسط ماسیمو دالما، وزیر امور خارجه ایتالیا، قرائت شد، ضرورت استقرار یک نیروی بین المللی برای حمایت از ارتش لبنان نیز گنجانده شده است.

کوفی عنان، دبیر کل سازمان ملل، گفت این نیروی چند ملیتی به لبنان در برقراری حاکمیت بر منطقه و همچنین اجرای قطعنامه های سازمان ملل که خواستار خلع سلاح حزب الله لبنان است، کمک خواهد کرد.

آقای عنان افزود این نکته حائز اهمیت است که ایران و سوریه در هر نوع توافق نهایی در مورد لبنان مشارکت داده شوند.

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا گفت نباید گذاشت لبنان به وضعیت قبل از مناقشه جاری بازگردد.

چندین کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه، کانادا، برخی از کشورهای عربی و ترکیه از شرکت کنندگان اجلاس رم بودند.

اما از ایران، سوریه و اسرائیل برای شرکت در این کنفرانس دعوت نشده بود.

در همین حال فواد سینیوره، نخست وزیر لبنان گفته است هر چه برقراری آتش بس در کشورش به تعویق بیافتد، افراد بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.

آقای سینیوره مجددا خواستار برقراری فوری آتش بس شد.

گزارش اولیه سازمان ملل

از سوی دیگر، بر اساس گزارشی که سازمان ملل متحد منتشر کرده، قبل از آنکه بمباران اسرائیل باعث کشته شدن 4 تن از نیروهای این سازمان در جنوب لبنان شود، نیروهای حافظ صلح 10 بار با نیروهای اسرائیلی تماس گرفته بودند و از آنها خواسته بودند بمباران را خاتمه دهند.

دیپلمات هایی که در جریان تحقیقات اولیه سازمان ملل در این مورد قرار گرفته اند می گویند پست نیروهای سازمان ملل در پی شش ساعت گلوله باران مناطق نزدیک به آن، توسط یک موشک هدایت شونده با دقت بالا هدف قرار گرفت.

این گزارش در حالی منتشر می شود که شرکت کنندگان کنفرانس رم موفق نشدند در بیانیه خود برقراری فوری آتش بس میان حزب الله لبنان و اسرائیل را بگنجانند.

چهار ناظر غیرمسلح سازمان ملل که اهل اتریش، کانادا، چین و فنلاند بودند، روز سه شنبه در پی حمله هوایی اسرائیل به پست سازمان ملل کشته شدند.

در همین حال زد و خورد شدید بین نیروهای اسرائیلی وحزب الله لبنان در اطراف شهر بنت جبیل از پایگاه های حزب الله لبنان در جنوب لبنان ادامه دارد.

ادامه درگیری ها

گزارش های دریافتی از منطقه حاکیست که در درگیری های تازه، تا 13 سرباز اسرائیل کشته شده اند.

اما اسرائیل این آمار را رسما تایید نکرده و صرفا به دادن تلفات سنگین اذعان کرده است.

تهاجم اسرائیل به نوار غزه

تازه ترین حمله اسرائیل به نوار غزه موجب کشته شدن دست کم 12 فلسطینی شده است. پزشکان در غزه می گویند حداقل دو نفر از کشته شدگان غیرنظامی هستند که یکی از آنان یک دختر سه ساله است.

در اثر تهاجم نیروهای اسرائیلی به غزه، چهل نفر نیز مجروح شده اند.

در طول شب گذشته تانک های اسرائیلی در خارج شهر غزه موضع گرفتند و اندکی بعد هواپیماهای اسرائیلی به کسانی که اسرائیل می گوید گروهی از مردان مسلح بودند حمله کردند.

از ماه گذشته که اسرائیل در پی ربوده شدن گلعاد شالیط، سرباز اسرائیلی، به نوار غزه حمله کرد تاکنون دست کم 125 فلسطینی کشته شده اند.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

'بی اعتنایی ارتش اسرائیل' به تقاضای مأموران سازمان ملل

بنا به گزارش سازمان ملل متحد، نیروهای حافظ صلح مستقر در لبنان، ده بار از وضعیت خود به اسرائیل هشدار داده بودند. بر اثر بمب ارتش اسرائیل ۴ نفر از پاسداران صلح جان خود را از دست دادند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ناظران بین المللی که روز سه شنبه بر اثر بمباران اسرائیل کشته شدند، گفتگو کردند اما درباره صدور بیانیه به نتیجه نرسیدند.

نماینده چین که یکی از تبعه خود را در حمله از دست داده است خشم خود را ابراز کرد.

او بر آن بود که بیانیه نهایی باید دیدگاه دبیرکل سازمان ملل را منعکس کند که به نظر او ظاهرا ارتش اسرائیل پاسگاه حافظان صلح سازمان ملل را آگاهانه و عمدی هدف حمله قرار داده است.

به عقیده نماینده ایالات متحده، شورای امنیت باید به اظهار تأسف اکتفا کند، زیرا هیچ گواه روشنی در دست نیست که حمله اسرائیل عمدی صورت گرفته باشد.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، مأموران این سازمان عقیده دارند که موشک اسرائیلی به دقت هدف گیری شده بود.

مأموران سازمان ملل می گویند که پیش از حمله ۱۰ بار از ارتش اسرائیل تقاضا کرده بودند که حملات خود را متوقف کند.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 دولت و پارلمان افغانستان، حمله اسراییل به لبنان و فلسطین را محکوم کردند.

مجلس نمایندگان افغانستان، روز چهارشنبه در نخستین جلسه خود پس از تعطیلات تابستانی، حملات ارتش اسراییل به جنوب لبنان و مناطق فلسطینی را محکوم کرد.

اعضای مجلس نمایندگان افغانستان با انتشار اعلامیه ای، ضمن تقبیح این حملات، از مردم فلسطین و لبنان اعلام پشتیبانی کردند.

یونس قانونی رییس مجلس نمایندگان افغانستان در آغاز به کار مجلس گفت که مسلمانان تجاوز اسراییل به خاک لبنان را محکوم می کنند.

به گزارش خبرگزاریها، آقای قانونی خواهان حل مناقشه خاورمیانه از طریق دیپلماسی شد گفت جامعه جهانی، باید مانع کشتار غیرنظامیان در لبنان شوند.

پیش از آن، مجلس سنای افغانستان و دولت این کشور نیز، حملات اسراییل به لبنان را محکوم کردند.

کریم رحیمی سخنگوی حامد کرزی رییس جمهور افغانستان، روز سه شنبه 3 اسد (25 ژوئیه)، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که حمله به لبنان، دولت افغانستان را نگران کرده است و این دولت، خواهان حل مناقشه خاورمیانه از طریق مذاکره است.

سخنگوی حامد کرزی گفت: "مردم افغانستان که به مدت دو دهه طعم تلخ جنگ و ویرانی را جشیده اند، درد و رنج مردم لبنان را درک می کنند".

سنای افغانستان نیز با صدور اطلاعیه ای، حملات ارتش اسراییل به شهرهای لبنان را محکوم کرده و خواهان مداخله جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و کشورهای بانفوذ، برای پایان دادن به کشتار غیرنظامیان در لبنان شده است.

۲۶۸۹۳

 شرکت موبایل اریبا در افغانستان آغاز به کار کرد

سومین شرکت تلفن همراه (موبایل) در افغانستان آغاز به کار کرده است.

امیرزی سنگین وزیر مخابرات افغانستان گفت با ورود شرکت اریبا به عرصه مخابرات این کشور، مردم افغانستان از خدمات بهتر تلفنی با قیمت های مناسبتری بهره مند می شوند و زمینه کار برای هزاران افغان مساعد می شود.

توفیق رمضان مدیرکل اریبا در افغانستان گفت آنها تلاش می کنند تا خدمات بهتر تلفنی را با هزینه کمتر به شهروندان افغان ارائه کنند.

آقای رمضان افزود که شرکت اریبا با سرمایه ابتدایی صد میلیون دلار فعالیتهای تلفنی خود را در شهرهای ، کابل، مزارشریف ، کندوز و جلال آباد آغاز کرده و بزودی علاوه بر شهرهای دیگر ولسوالی های این کشور را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گفته آقای رمضان، شرکت اریبا در حال حاضر سیم کارت "پول بدهید و مکالمه کنید" را در بدل ۷۵۰ افغانی با ۲۵۰ واحد (Credit) در اختیار مشتریان قرار می دهد.

با آنکه در مقایسه با شرکتهای تلفن همراه روشن و افغان بی سیم، قیمت تماس هر دقیقه مکالمه با اریبا، نیم افغانی بیشتر است، اما مدیرکل این شرکت تاکید می کند که اریبا زمینه پرداخت قیمت های یکسان پنج و نیم افغانی در دقیقه برای تمامی تماسهای داخلی حتی با شبکه های افغان بیسیم و روشن را فراهم کرده است .

این در حالی است که پیش از این قیمت برقراری تماس از یک شبکه به شبکه دیگر یک ونیم برابر افزایش می یافت.

مدیر کل اریبا در افغانستان افزود که آنها سهولت پرداخت هر ثانیه را نیز به مشتریان خود فراهم کرده اند که این خود به آنها اجازه می دهد تا بر اساس ثانیه هایی که مکالمه کرده اند پول بپردازند.

اریبا می گوید مشتریان این شرکت، خواهند توانست با مشتریان سایر شرکتهای تلفن همراه، ارتباط دو طرفه SMS داشته باشند.

تاکنون دو شرکت غیردولتی تلفن همراه (روشن و افغان بسیم) در افغانستان فعالند که تقریبا در تمامی ولایات افغانستان حضور دارند.

کیفیت و نرخ مکالمات این دو شرکت، مورد انتقاد بوده است. برخی از کاربران تلفن همراه در افغانستان معتقدند که رقابت میان این دو شرکت گمرنگ است و این امر سبب می شود تا در کیفیت و قیمت ارائه خدمات تلفنی هیچ تغییری به وجود نیاید.

رقابت در بازار آزاد

امیرزی سنگین ، وزیرمخابرات افغانستان معتقد است که با ورد شرکت جدید، زمینه رقابت بیشتر میان شرکتهای عرضه کننده تلفن همراه مساعد می شود.

آقای سنگین گفت: شما همواره می گفتید که در افغانستان دو شرکت تلفن همراه وجود دارد که رقابت نمی کنند و قیمتهای آنها زیاد است.

او افزود: "چون براساس قوانین بازار آزاد، وزارت مخابرات نمی تواند بر قیمت های این شرکت ها محدودیت وضع کند، بنابراین، تنها راهی که ما می توانیم روی قیمت ها و کیفیت ارائه خدمات تلفنی تاثیر بگذاریم، ایجاد رقابت در بازار است".

اریبا متعلق به شرکت انوست کام لبنان است که هم اکنون در ۹ کشور در حال توسعه، خدمات تلفن همراه عرضه می کند و به گفته مسئولان آن، بیش از شش میلیون کاربر دارد.

برای بدست آوردن جواز فعالیت درافغانستان این شرکت چهل ملیون دلار به وزرات مخابرات این کشور پرداخته است.

وزارت مخابرات افغانستان می گوید، قراراست بزودی شرکت دیگری نیز وارد بازار تلفن همراه افغانستان شود.

۲۶۶۶۴