شرکت موبایل اریبا در افغانستان آغاز به کار کرد

سومین شرکت تلفن همراه (موبایل) در افغانستان آغاز به کار کرده است.

امیرزی سنگین وزیر مخابرات افغانستان گفت با ورود شرکت اریبا به عرصه مخابرات این کشور، مردم افغانستان از خدمات بهتر تلفنی با قیمت های مناسبتری بهره مند می شوند و زمینه کار برای هزاران افغان مساعد می شود.

توفیق رمضان مدیرکل اریبا در افغانستان گفت آنها تلاش می کنند تا خدمات بهتر تلفنی را با هزینه کمتر به شهروندان افغان ارائه کنند.

آقای رمضان افزود که شرکت اریبا با سرمایه ابتدایی صد میلیون دلار فعالیتهای تلفنی خود را در شهرهای ، کابل، مزارشریف ، کندوز و جلال آباد آغاز کرده و بزودی علاوه بر شهرهای دیگر ولسوالی های این کشور را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گفته آقای رمضان، شرکت اریبا در حال حاضر سیم کارت "پول بدهید و مکالمه کنید" را در بدل ۷۵۰ افغانی با ۲۵۰ واحد (Credit) در اختیار مشتریان قرار می دهد.

با آنکه در مقایسه با شرکتهای تلفن همراه روشن و افغان بی سیم، قیمت تماس هر دقیقه مکالمه با اریبا، نیم افغانی بیشتر است، اما مدیرکل این شرکت تاکید می کند که اریبا زمینه پرداخت قیمت های یکسان پنج و نیم افغانی در دقیقه برای تمامی تماسهای داخلی حتی با شبکه های افغان بیسیم و روشن را فراهم کرده است .

این در حالی است که پیش از این قیمت برقراری تماس از یک شبکه به شبکه دیگر یک ونیم برابر افزایش می یافت.

مدیر کل اریبا در افغانستان افزود که آنها سهولت پرداخت هر ثانیه را نیز به مشتریان خود فراهم کرده اند که این خود به آنها اجازه می دهد تا بر اساس ثانیه هایی که مکالمه کرده اند پول بپردازند.

اریبا می گوید مشتریان این شرکت، خواهند توانست با مشتریان سایر شرکتهای تلفن همراه، ارتباط دو طرفه SMS داشته باشند.

تاکنون دو شرکت غیردولتی تلفن همراه (روشن و افغان بسیم) در افغانستان فعالند که تقریبا در تمامی ولایات افغانستان حضور دارند.

کیفیت و نرخ مکالمات این دو شرکت، مورد انتقاد بوده است. برخی از کاربران تلفن همراه در افغانستان معتقدند که رقابت میان این دو شرکت گمرنگ است و این امر سبب می شود تا در کیفیت و قیمت ارائه خدمات تلفنی هیچ تغییری به وجود نیاید.

رقابت در بازار آزاد

امیرزی سنگین ، وزیرمخابرات افغانستان معتقد است که با ورد شرکت جدید، زمینه رقابت بیشتر میان شرکتهای عرضه کننده تلفن همراه مساعد می شود.

آقای سنگین گفت: شما همواره می گفتید که در افغانستان دو شرکت تلفن همراه وجود دارد که رقابت نمی کنند و قیمتهای آنها زیاد است.

او افزود: "چون براساس قوانین بازار آزاد، وزارت مخابرات نمی تواند بر قیمت های این شرکت ها محدودیت وضع کند، بنابراین، تنها راهی که ما می توانیم روی قیمت ها و کیفیت ارائه خدمات تلفنی تاثیر بگذاریم، ایجاد رقابت در بازار است".

اریبا متعلق به شرکت انوست کام لبنان است که هم اکنون در ۹ کشور در حال توسعه، خدمات تلفن همراه عرضه می کند و به گفته مسئولان آن، بیش از شش میلیون کاربر دارد.

برای بدست آوردن جواز فعالیت درافغانستان این شرکت چهل ملیون دلار به وزرات مخابرات این کشور پرداخته است.

وزارت مخابرات افغانستان می گوید، قراراست بزودی شرکت دیگری نیز وارد بازار تلفن همراه افغانستان شود.

۲۶۶۶۴

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد