کرزی می خواهد تلویزیون طلوع حذف شود

 Tolo TV

وب سایت طلوع

روزنامه غیردولتی آرمان ملی چاپ کابل روز سه ‌شنبه نوشت : گزارشها حاکیست بهانه ‌جویی ‌هایی برای تعطیلی تلویزیون خصوصی طلوع در سطح مقام ‌های دولتی در حال انجام است.

به نوشته این روزنامه، این در حالیست که کشمکش میان دادستان کل کشور و تلویزیون طلوع که هشت روز قبل شروع شده است ، همچنان ادامه دارد.

آرمان ملی در صفحه اول روز گذشته خود به نقل از رزاق مامون روزنامه ‌نگار و تحلیل گر مسایل سیاسی نوشته است که تلاش‌ ها برای محدود ساختن فضا کاری این شبکه تلویزیونی، تحت نظر رییس جمهوری افغانستان جریان دارد.

مامون می ‌نویسد: سازماندهی برخی اعتراض‌ ها برضد تلویزیون طلوع در ولایات خوست، کابل ، لغمان و ننگرهار که از سوی هواداران عبدالجبار ثابت دادستان کل صورت گرفت، بیانگر این حقیقت است.

به گفته وی، این بار کرزی و گروهی کوچک اطرافیان او، به بهانه رسیدگی به اختلاف میان دادستان کل و شبکه طلوع قصد دارند ، به برنامه‌ های این شبکه تلویزیونی پایان دهند.

رزاق مامون با طرح این پرسش چه دلیلی دارد، کرزی می‌خواهد طلوع از صف رسانه ‌های دیداری کشور خارج شود، می‌ گوید: رییس جمهوری افغانستان معتقد است، این تلویزیون از سوی مارشال فهیم وزیر دفاع سابق و برخی افراد بلند پایه مقاومت ضد طالبان حمایت مالی و سیاسی می‌شود.

فهیم و شماری از شخصیت‌ های سیاسی فعلی و دوران جهاد عضو جبهه ملی که چهاردهم فروردین امسال تاسیس شد، هستند.

کرزی پس از اعلام موجودیت این جریان که از‪ ۱۵‬حزب و گروه سیاسی تشکیل شده، گفته است: برخی سفارتخانه‌ های خارجی در کابل در تشکیل جبهه ‌ملی دخالت دارند.

وی تاکید کرد در این رابطه گزارش‌ هایی دریافت کرده که نهادهای ذیربط در حال بررسی هستند.
این روزنامه‌ نگار و تحلیل گر مسایل سیاسی افزود: به اعتقاد رییس جمهوری این رسانه دو سال است به من ناسزا می‌گوید و سعد محسنی رییس آن در اروپا علیه من سخنرانی می‌کند.

نویسنده روزنامه آرمان ملی تصریح کرد این در حالیست که فهیم و سایر افراد بلند پایه جبهه ملی خصوصا احمد ضیا مسعود معاون اول کرزی این ادعا را تکذیب کرده ‌اند.

این روزنامه نگار افغان در ادامه گفت: صف آرایی علیه طلوع تعبیر این واقعیت است که دولت و گروه‌ هایی که از دمکراسی رسانه ‌ای ترس دارند ، برضد ارزش‌ های حاصل از پنج سال حکومت بطور علنی به جنگ برخاسته‌ اند.

اختلاف تلویزیون طلوع و دادستان کل افغانستان، هشت روز قبل زمانی شروع شد که این رسانه مطلبی به نقل از ثابت پخش کرد.

دادستان بر این باور است که سخنان وی تحریف شده، اما این شبکه ادعای ثابت را تکذیب کرده است.

۴۱۸۹۷