جلوگیری از خروج محمد خاتمی از ایران

منابع نزدیک به محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران می گویند که از سفر او به خارج از کشور جلوگیری شده است.

پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس ایران نوشته است: "سید محمد خاتمی قرار بود امشب برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته ای عازم هیروشیمای ژاپن شود".

دو منبع نزدیک به دفتر آقای خاتمی به طور جداگانه این خبر را تأیید کرده اند.

جزئیات و چگونگی این ممانعت هنوز مبهم است و روشن نیست که کدام نهاد و با چه دلیل و انگیزه ای از خروج آقای خاتمی جلوگیری کرده است.

رئیس جمهوری پیشین ایران که در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می کرد، در جریان حوادث پس از انتخابات مواضعی همسو با معترضان داشته است.

گزارش ها در مورد ممنوع الخروج شدن آقای خاتمی برای نخستین بار در اسفندماه سال ۱۳۸۸ در برخی رسانه های حامی دولت منتشر شد، اما منابع نزدیک به آقای خاتمی این گزارش ها را تکذیب کردند.

خبرگزاری فارس، روز ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ (۹ مارس ۲۰۱۰) به نقل از عباس امیری‌فر، "دبیر اجرائی جامعه وعاظ تهران"، نوشته بود که یک مقام اطلاعاتی در "محفل خصوصی روحانیون جامعه وعاظ" از قصد خروج آقای خاتمی از کشور و جلوگیری از آن خبر داده است.

اما سایت پارلمان نیوز در واکنش به انتشار این خبر، به نقل از "یک منبع آگاه" در دفتر محمد خاتمی نوشت که آقای خاتمی اصولا تصمیمی برای سفر نداشته است تا از آن جلوگیری شود.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمد خاتمی هم گفته بود: "برای ممنون الخروج کردن افراد باید تصمیم قضایی اتخاذ شود، حال آنکه تاکنون چنین تصمیمی در مورد ‌آقای خاتمی گرفته نشده است."

آقای علیزاده طباطبایی در گفت و گو با ایلنا تاکید کرده بود که تا جایی‌که وی به عنوان وکیل رئیس جمهوری سابق اطلاع دارد، علیه آقای خاتمی هیچ پرونده ای تشکیل نشده‌ و ادعایی مطرح نیست که موجب ممنوع الخروجی او شود.

۱۰۷۳۱۷

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد