حمله طالبان به کابل

صبح امروز دوشنبه (28 جدی/ دی) شهر کابل شاهد چندین انفجار بود که این حملات ظاهراً به وسیله یک گروه از افراد مسلح انتحاری صورت گرفته که به داخل شهر کابل نفوذ کرده بودند.

صبح امروز ساعت 10 ، یک انفجار قوی در چهار راهی پشتونستان در نزدیک دروازه ورودی به قصر ریاست جمهوری رخ داد و دیگر انفجار در ساختمان جدید اعمار شده گلبهار سنتر صورت گرفته است.

گفتنی است که بخش هایی از ساختمانهای هتل سرینا، فروشگاه بزرگ افغان و افغان تله کام  نیز آتش گرفته اند و دو کارمند ریاست امنیت ملی در نتیجه شلیک یک موشک به ساختمان دافغانستان بانک از سوی مهاجمان زخم برداشتند.

براساس گزارشات رسیده یک انفجار دیگر در شهرداری کابل و همچنین انفجارى دیگری نزدیک به سینماى پامیر قسمت اول جاده میوند صورت گرفت که تا کنون نوع ان مشخص نشده است.
پس از این انفجارها، تمام جاده های منتهی به شهر کابل مسدود شده و نیروهای امنیتی اجازه ورود به محل های انفجار را نمی دهند.

وزارت دفاع افغانستان می گوید، در این حملات پنج نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شده اند.

در میان کشته شدگان دو مامور پلیس و سه غیرنظامی است؛ در حالی که بیست و هشت نفر دیگر از نیروهای امنیتی و حداقل سی و پنج غیرنظامی نیز زخمی شده اند.

علاوه بر این، مقامات امنیتی از کشته شدن ده مهاجم مسلح در نتیجه تیراندازی نیروهای امنیتی خبر داده اند.

این حملات در حالی صورت گرفت که در فاصله چند صد متری، در درون کاخ ریاست جمهوری، چهارده وزیر کابینه جدید افغانستان مراسم ادای سوگند وفاداری یاد کردند.

در همین زمینه ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسئولیت اجرای این حملات را برعهده گرفته و مدعی شد : طالبان با انجام عملیات امروز خواسته نشان بدهد که توانمندتر از هر زمان دیگری بوده و قادر است به هر هدفی در پایتخت یا هر مکانی دیگری در افغانستان حمله ببرد و آن را نابود کند.

این سخنان طالبان در حالیست که رییس جمهور بارهای از طالبان خواسته است که پای میز مذاکره بیایند و به دولت بپیوندند. این جای سوال است که در حالی که طالبان هر از گاهی آرامش کابل و دیگر نقاط را برهم می زنند و با حملات خود رعب و وحشت و کشتار را برای مردم خسته از سه دهه جنگ به ارمغان می آورند، باز هم دولت فقط به فکر مذاکره و پیوستن طالبان به دولت است؟

 

" امروز ، وزیر داخله ، وزیر دفاع ملی ، رییس امنیت ملی و رییس پولیس کابل استعفا دادند"

این جمله ای است که باید امروز از طریق رسانه های مختلف بگوش جهانیان می رسید و مردم ما به هویت ملی شان افتخار می کردند و می دانستند که افراد بی صلاحیت در مناصب امنیتی آنقدر شهامت دارند که بی کفایتی شان را درک کرده از مناصب قدرت استعفا دهند.

متاسفانه مسولان امنیتی ما با بی کفایتی شان برای چندمین بار متوالی پایتخت کشور را آماده حملات متعدد و مختلف مخالفان افغانستان که هدایت شدگان مستقیم پاکستان هستند ، قرار داده از بروز هرگونه تلاش مضاعف در راستای ایجاد امنیت عمومی ویژه خودداری نمودند.

انتظار استعفا بدور از واقعیت نیست. زیرا این واقعه در هر کجای جهان اتفاق می افتاد ، مسولان امنیتی در آن منطقه بطور یقین استعفا می دادند. اما در کشوری مانند افغانستان که تمثیل دموکراسی را می کند ، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

جالب تر از این توجیهاتی است که پس از این واقعات توسط مسولان امنیتی کشور ما خواهد شد تا بدین وسیله همانند گذشته بتوانند جایگاه قدرت خود را تثبیت نمایند
.

جای تعجب است که با حضور این همه نیروی امنیتی داخلی و خارجی که در افغانستان برای ایجاد امنیت مستقر هستند ، افرادی می توانند خود را تا قلب شهر کابل با تجهیزات کامل رسانیده کاخ ریاست جمهوری کشور را تهدید نمایند.آیا این رساننده بی کفایتی مسولان امنیتی نیست ؟ 



کشته و زخمی شدگان انفجارهای امروز کابل

هلاکت یک انتحاری بدست سربازان اردوی ملی

۱۰۱۱۸۴

نظرات 3 + ارسال نظر
میرباقری دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 16:08 http://mirbaagheri.blogfa.com

عکسهات خیلی خوب بود . به روز بود و به خوبی روایتگر اون چه گذشته .
منبعت کجا بوده برای این عکسها ؟

میرباقری دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 16:09 http://mirbaagheri.blogfa.com

با یه داستان کوتاه و نظر سنجی در رابطه باهاش به روزم . خوشحال میشم شما هم شرکت بفرمایید .

ali mahrooz دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 17:04 http://www. byrapid.com

سلام خوبی وبلاگ خیلی قشنگ و جالبی داری خوشحال میشم اگه به سایت من هم سر بزنی در مورد فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود هستش منتظرتم راستی میشه یه لینک از سایت من تو وبلاگت بدی با همین عنوان فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود ایشالا جبران میکنم مرسی فعلا بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد