اجازه ورود افغانستان در حیطه تصمیم گیری امریکا

 

رییس جمهور امریکا ، باراک اوباما درخواست دولت کابل را برای شرکت در یک بررسی جامع از استراتژی امریکا در جنگ علیه تروریسم در افغانستان قبول کرد . 

آقای هولبروک در نشست مشترک خبری با آقای کرزی پیام باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را به او انتقال داده است. او گفت که رئیس جمهوری جدید آمریکا پیشنهاد آقای کرزی مبنی بر بازبینی استراتژی مبارزه با تروریسم را پذیرفته است.

حامد کرزی اعلام کرد که در طی یک نامه که به باراک اوباما فرستاده بود از او درخواست کرده بود که افغانستان نیز نقشی در بررسی استراتژی جنگ در افغانستان داشته باشد. 

 این بررسی در حالی انجام می شود که نگرانی ها از وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان پس از هفت سال جنگ به رهبری امریکا افزایش یافته است .
رییس جمهور افغانستان در طی دیداری با نماینده امریکا در افغانستان ریچارد هولبروک این خبر را اعلام کرد.
به گزارش آژانس مطبوعاتی فرانسه ( ای اف پی) بزودی هیئتی از افغانستان به سرپرستی وزیر امور خارجه رنگین دادفر اسپنتا به واشینگتن سفر خواهند کرد و با مقامات امریکایی به طور مشترک بروی استراتژی جنگ کار خواهند نمود.
گفتنی است فرستاده ویژه اوباما در امور پاکستان و افغانستان روز پنجشنبه هفته گذشته وارد افغانستان شد و در روز سوم سفرش به افغانستان با رییس جمهور کرزی و داکتر اسپنتا دیدار نمود.
 

۸۳۵۴۳

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد