ازسرگیری پروازهای آریانا به آلمان

هواپیمای آریانا
 
شرکت هواپیمایی آریانا، پس از حدود دو سال توقف پرواز به اروپا، پروازهای خود را به کشورهای اروپایی از سر گرفته است.

شرکت آریانا پرواز خود را به کشورهای اروپایی با پرواز هواپیمای بوئینگ ۳۲۱ با بیش از ۴۵ مسافر به شهر فرانکفورت آلمان آغاز کرد.

آریانا در حدود دو سال از پرواز به کشورهای اروپایی به دلیل معیاری (استاندارد) نبودن امکانات این شرکت منع شده بود.

ذبیح الله عصمتی رئیس شرکت آریانا، در یک نشست خبری گفت در گفتگوهایی که او با مقامات آلمانی داشته، توافق شد که پروازهای آریانا به آلمان آغاز شود.

آقای عصمتی گفت: "در نشستهایی که اخیراً در آلمان داشتیم، آلمانی ها هم با این موفق بودند که پلیس امروز افغانستان دیگر پلیس دیروز نیست و با وسایل پیشرفته و تکنولوژی جدید مجهز است، و از موجودیت موادی که لازم نیست در بین هواپیما و در سفر باشد، جلوگیری می کند."

پس از این شرکت هواپیمایی آریانا هفته یک پرواز به آلمان خواهد داشت؛ اما آقای عصمتی ابراز امیدواری می کند که آریانا بتواند، در آینده نزدیک هفته چند پرواز به آلمان انجام دهد.

خدمات ملی

از سوی دیگر مسئولان این شرکت می گویند دولت افغانستان پذیرفته است تا از این شرکت به عنوان ارائه کننده خدمات ملی، حمایت کند.

 

آقای عصمتی می گوید دولت افغانستان توافق کرده است تا از این شرکت به عنوان ارائه کننده خدمات ملی حمایت کند.

ذبیح الله عصمتی

بر اساس این توافق، تغییرات در تشکیل اداری آریانا، تنظیم پرواز ها و خریداری هواپیماهای چینی از سوی آریانا صورت خواهد گرفت.

پیش از رئیس شرکت آریانا از دولت خواسته بود تا از این شرکت حمایت کند و یا آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

همچنین مقامات آریانا از وجود "گروه های مافیایی" برای ضربه زدن به این شرکت، خبر داده بودند.

اکنون آقای عصمتی می گوید دو تن از کارمندانش را به دلیل این که در جدول پرواز ها سهل انگاری کرده اند، مورد بازپرسی قرار داده است و احتمال دارد که از وظایف شان برکنار شوند.

شرکت پنجاه و دو ساله هواپیمایی آریانا، در چند سال اخیر به دلیل پایین بودن سطح خدمات و معیاری نبودن امکاناتش مورد انتقادات شدیدی قرار داشت و از پرواز به اروپا منع شده بود.

۶۴۷۰۷

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد