درخواست مسلمانان جهان از سایت یوتوب

با توجه به این که هنوز این فیلم هلندی که فیلمی توهین آمیز به قرآن است، به نمایش گذاشته نشده، اما با واکنش شدید بسیاری از سازمان‌ها و انجمن‌های دینی و حتی غیر دینی جهانی مواجه شد.

روز گذشته 30 تن از شخصیت‌های برجسته  کشورهلند با ارسال نامه سرگشاده‌ای به خیرت ویلدرز رییس حزب راست گرایان هلند، خواستار عقلانیت بیشتر این حزب و بررسی عواقب پخش این فیلم شدند.

شخصیت های مزبور در این نامه عنوان کردند: حق آزادی بیان را برای همگان محفوظ می‌دانیم، اما سوزاندان و پاره کردن قرآن در این فیلم اهانتی نابخشودنی نسبت به ادیان و بویژه مسلمانان است و در عین حال این امر بهانه‌هایی به دست القاعده برای تاخت و تاز بیشتر در جهان خواهد داد.

از سوی دیگر بسیاری از موسسه‌های حقوقی اسلامی در جهان با ارسال نامه‌های الکترونیکی به سایت یوتیوب که قرار است این فیلم در آن نیز دانلود شود، خواستار عدم پخش آن شدند.

امامان جماعت مساجد بسیاری از کشورهای اروپایی نیز ضمن برگزاری نشستی راه‌های مقابله با پخش این فیلم را بررسی و خواستار مقابله با این امر شدند.

آنان همچنین پیشنهاد دادند که مساجد علاوه بر مسلمانان بر روی غیر مسلمانان نیز باز باشد تا غیر مسلمانان بیشتر با دین اسلام آشنا شوند و بتوانند واقعیت اسلام را لمس کنند.

نیروی پلیس هلند نیز با به کار بستن تدابیری، موجبات دریافت شکایت‌های شهروندان اروپایی علیه پخش این فیلم را فراهم کرد.

یادآور می‌شود، خیرت ویلدرز رییس حزب راست گرایان هلند پیش از این اعلام کرد، قرار است این فیلم اواخر ماه ژانویه پخش شود و بسیاری از شبکه های تلویزیونی برای پخش این فیلم به رقابت پرداخته اند.

وی همچنین ادعا کرد: فیلم مذکور با مشورت متخصصانی در علوم اسلامی ساخته شده و به افشای چهره اسلام به عنوان دینی فاشیستی که فقط به درد هیتلر می‌خورد، می‌پردازد.

۶۳۱۷۰

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدحسین جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 21:04 http://www.kohansara.blogfa.com

پخش این فیلم سودی نخواهد داشت . احساسات مسلمانان جریحه دار خواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد