کشف اسناد حاکی از تلاش القاعده برای حمله آمریکا به ایران

در خانه ای که ابومصعب زرقاوی، رهبر شاخه القاعده در عراق در حمله مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی به قتل رسید، اسنادی پیدا شده است که نشان می دهد این سازمان قصد برافروختن آتش جنگ میان ایران و آمریکا را دارد.

اسناد به دست آمده در این خانه را موفق ربیعی، مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق در اختیار رسانه ها قرار داده و در آنها آمده که جنگ میان ایران و آمریکا منافع زیادی برای اهل سنت در عراق و آنچه جنبش مقاومت در برابر آمریکا خوانده شده است به همراه خواهد آورد.

از جمله این "منافع"، "آزاد شدن اهل سنت از سلطه شیعیان" و تضعیف شیعیان، مشغول شدن بسیاری از نیروهای آمریکایی به جنگی تازه، امکان دستیابی بیشتر به سلاح از طریق ایران و واداشتن ایران به کمک به "نیروهای مقاومت" در عراق ذکر شده است، چراکه به عقیده تنظیم کنندگان سند، ایران در صورت حمله به آمریکا به "نیروهای مقاومت" نیازمند خواهد بود.

در سندی که در قتلگاه ابومعصب زرقاوی کشف شده آمده است که برای برافروختن آتش جنگ میان ایران و آمریکا باید "خطر" ایران را بزرگنمایی کرد و آمریکا و غرب را قانع ساخت که ایران خطری بزرگ در منطقه است.

در این سند راههای مختلفی برای قانع ساختن آمریکا و غرب به "خطرناک" بودن ایران توصیه شده است:

از جمله اینکه با اقداماتی همچون آدمربایی، فرستادن پیامهای تهدیدآمیز و نسبت دادن آنها به ایران و شیعیان مورد حمایتش، حکومت ایران به عنوان دولتی مرتبط با تروریسم معرفی شود.

همچنین اینکه در دنیا تبلیغاتی به راه انداخته شود که ایران دارای سلاحهای شیمیایی و هسته ای است، بمبگذاریهایی در کشورهای غربی برنامه ریزی گردد و آثار دخالت شیعیان ایرانی در کنار آنها جعل شود.

ابومصعب زرقاوی که چنین اسنادی در قتلگاهش کشف شده، عصر چهارشنبه هفتم ژوئن هنگامی که در خانه در روستای هبهب در شمال بغداد پنهان شده بود مورد حمله دو هواپیمای آمریکایی قرار گرفت که این خانه را بمباران کردند و سپس وی با حمله نیروهای امنیتی عراقی به داخل خانه به قتل رسید.

آمریکاییها زرقاوی را مسئول بسیاری از عملیات تروریستی و نزاعهای فرقه ای در عراق می دانند.

۲۴۵۹۶

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 15:08

سلام با تشکر از زحماتتون اگر می خواهید در مورد تناقضات قرآن و اشکالات علمی موجود در متن قرآن و زنان پیامبراسلام و... بیشتر بدانید به این ادرس سری بزنیدwww.alcoran.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد