قرارداد مخابراتی با امارات

 

 درجریان سفر هیات بلند رتبه افغانستان به کشور امارات متحده عربی موافقتنامه میان وزارت مخابرات افغانستان و وزارت اتصالات امارات متحده عربی به امضا رسید.

این موافقتنامه در حضور داشت هدایت امین ارسلا وزیر ارشد و سرپرست وزارت تجارت و صنایع، انجنیر امیرزی سنگین و همتای عربی وی امضا گردید.

به اساس این موافقتنامه اولین شرکت امارات با ارزش چهل اعشاریه یک ملیون دالر در بخش مخابرات سرمایه گذاری می نماید.

امیرزی سنگین وزیر مخابرات افغانستان ، هنگام امضای این موافقتنامه اظهار خرسندی نموده گفت : در عرصه های مخابرات زمینه ها و سهولت های خوبی سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی موجود بوده و دولت افغانستان دراین راستا از سرمایه گذاران پشتیبانی می نماید.

وی افزود : مامطمین هستیم که شرکت اتصالات با عرضه خدمات ، جایگاه خود را در افغانستان پیدا خواهد نمود.

وزیر اتصالات امارات نیز از امضای این موافقتنامه ابراز خرسندی نموده گفت : این موافقتنامه ساحه همکاری های هردو کشور را گسترش خواهد داد.

وی علاوه کرد : شرکت اتصالات ارزومند است که درکنار عرضه خدمات عالی مخابراتی در توسعه و اموزش افراد مسلکی نیز بپردازد.

دراین مراسم هدایت امین ارسلا وزیر ارشد و سرپرست وزارت تجارت و صنایع در رابطه به وضعیت امنیتی کشور صحبت نموده گفت : امنیت در افغانستان با گذشت هرروز بهبود یافته و دولت افغانستان مطمین است که برای سرمایه گذاران از ناحیه امنیتی مشکل به میان نخواهد امد.

وی آرزو نمودکه این سرمایه گذاری بتواند زمینه فعالیت سایر شرکت های امارات متحده عربی را درافغانستان فراهم و گسترش نماید.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 شرکت جدید مخابراتی عربی در افغانستان

 

 

 شرکت مخابراتی ام تی آی (مدرن تکنولوژی اینترنشنال) مستقر در امارات عربی متحده مجوز فعالیت در بخش‌ های تلفن ثابت، سیار و دیتا را در ‪هفت ولایت شمالی افغانستان به دست آورد.

به گزارش رسانه‌های روز سه شنبه امارات، شرکت "واصل تله‌کام" نماینده ام تی‌ای در افغانستان پیش بینی کرد تا اواخر سالجاری خدمات مخابراتی خود را بطور همگانی عرضه کند.

ام تی‌ای که در منطقه آزاد جبل علی در کنار دبی مستقر است، هفته گذشته با سازمان نظارت بر امور مخابراتی افغانستان "آترا" برای آغاز فعالیت خود دراین کشور، توافقنامه رسمی امضا کرد.

در همین حال شرکت دولتی مخابرات امارات "اتصالات" نیز درحال آغاز فعالیت در بازار ‪ ۳۱‬میلیون نفری افغانستان است.

هم اکنون دو اوپراتور تلفن همراه(جی‌اس‌ام) به نامهای "روشن" و "ای دبلیو سی‌سی" با ‪ ۱/۵‬میلیون مشترک درکشور فعال هستند.

سومین اپراتور تلفن همراه به نام "اینوست کام" نیز به زودی ارایه خدمات خود را بطور همگانی در این کشور آغاز خواهد کرد.

همچنین شرکت دولتی مخابرات "افغان تله‌کام" اکنون فقط خدمات تلفن ثابت در افغانستان عرضه می‌کند.

به گفته "بایونگ هو چانگ" رییس ام تی ای، از آنجا که اهالی شمال افغانستان با جمعیت ‪ ۷‬میلیون نفری با ‪ ۵‬کشور ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و چین تماس و روابط تجاری دارند، این ناحیه از تقاضای بالقوه زیادی برای عرضه خدمات مخابراتی برخوردار است.

به گفته چانگ، ام تی‌ای قصد دارد مجوز برای فعالیت مخابراتی در کشورهای خاورمیانه آفریقا، آسیای میانه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به دست آورد.

وی افزود: ام تی‌ای قصد دارد، در دو سال آینده ‪ ۱۰‬مجوز فعالیت مخابراتی از کشورهای مختلف دریافت کرده و به یک شرکت عمده در بخش مخابرات منطقه تبدیل شود.

براساس این گزارش، شرکت اتصالات احتمالا امروز در ابوظبی همزمان با دیدار حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان از امارات، بطور رسمی ورود خود را به بازار افغانستان اعلام خواهد کرد.

 ۲۳۵۱۷

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 13:21 http://bmwbekom.blogsky.com

سلام خوبی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد