پلیس اسامی بمبگذاران لندن را تایید کرد

از چپ به راست: حسیب حسین، جرماین لیندسای(با کلاه تیره)، محمد صدیق خان (با کلاه روشن) و شهزاد تنویر

پلیس تصویری از چهار عامل بمبگذاریهای لندن را هنگام خروج از ایستگاه لوتون و حرکت به سوی هدفهای بمبگذاری خود منتشر کرده است. این تصویر از دوربینهای مداربسته به دست آمده است.

مسئولان پلیس همچنین برای نخستین بار نام این چهار بمبگذار را به طور رسمی تایید کرده اند.

تصویر محمد صدیق خان، 30 ساله، جرماین لیندسای، 19 ساله، حسیب حسین، 18 ساله و شهزاد تنویر، 22 ساله در ساعت هفت و بیست دقیقه صبح روز پنجشنبه هفتم ژوئیه در لوتون گرفته شده است.

سه بمب در خطوط قطار زیرزمینی لندن در ساعت هشت و پنجاه دقیقه منفجر شدند و بمبی که در اتوبوس قرار داشت در ساعت 9 و 47 دقیقه منفجر شد. پنجاه و پنج نفر از جمله چهار بمبگذار در این حملات کشته شدند.

این تصویر به منظور دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره آخرین اقدامات و تحرکات این چهار نفر انتشار یافته است.

پیتر کلارک، سرپرست بخش مبارزه با تروریسم پلیس گفت: "تحقیقات از جنبه های مختلفی ادامه دارد، اما ما بابت اطلاعاتی که مردم در پاسخ به درخواستهای پیشین ما ارائه داده اند، سپاسگزاریم."

آقای کلارک افزود: "با وجود این، ما همچنان نیاز داریم تا درباره این چهار نفر و اقداماتشان، چه در صبح روز بمبگذاری و چه در روزها و هفته های پیش از آن، بیشتر بدانیم."

گمان می رود که حسیب حسین مسئول بمبگذاری در اتوبوس که به مرگ 13 نفر انجامید بوده، صدیق خان انفجار اجور رود را که شش کشته داشت انجام داده، تنویر مسئول بمبگذاری آلدگیت و کشته شدن شش نفر و لیندسای مسئول انفجار کینگز کراس که 26 کشته برجای گذاشت بوده است.

در تحولاتی دیگر:

پیشتر، تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا گفت زمان آن فرا رسیده که در برابر "ایدئولوژی شریرانه"ای که در پس بمبگذاریهای لندن و سایر حملات مشابه قرار دارد، ایستادگی شود.

او گفت چنین خشونتی، پاسخی به هیچ بی عدالتی یا سیاست بخصوصی نیست بلکه "تعصبی" است که باید با آن مقابله شود.

نخست وزیر بریتانیا به اعضای حزب کارگر گفت که این "سوءتفاهمی مصیبت بار" خواهد بود که تصور شود اگر جهان توسعه یافته رفتارش را عوض کند، افراط گرایان به شیوه متفاوتی عمل می کنند.

"ارتباط با عراق"

آقای بلر افزود: "اگر گرفتاری فلسطینیان آنان را بر می انگیزد، پس چرا هربار که به نظر می رسد اسرائیل و فلسطین به پیشرفتی دست یافته اند، همین ایدئولوژی مرتکب خشونتی می شود که امیدها را به یاس مبدل می سازد؟"

وی گفت: "اگر انگیزه آنها افغانستان است، چرا افغانهای بیگناه را در مسیر نخستین انتخابات تاریخشان قربانی انفجار می کنند؟"

آقای بلر گفت:" اگر وضعیت عراق مشوق آنها در انجام چنین کارهایی است، پس چرا مردم عراق نیز با همین ایدئولوژی کشته می شوند؟ واقعه یازدهم سپتامبر به تلافی چه مسئله ای رخ داد؟"

اما برخی از اعضای حزب کارگر از ارتباط میان جنگ عراق و انفجارهای لندن صحبت کرده اند.

جان مک دانل، از نمایندگان حزب حاکم کارگر گفته است: نمی توان تصور کرد که جنگ عراق انگیزه ای برای انفجارهای لندن نبوده است.

وی گفت: تا زمانی که بریتانیا در اشغال عراق مشارکت دارد، تروریست هایی که افراد را به کار می گیرند و آنها را استخدام می کنند، در صدد جذب جوانان احساساتی خواهند بود.

کلر شورت، وزیر سابق کابینه نیز به خاطر جنگ عراق از مقام خود استعفا داد، به یک شبکه تلویزیونی بریتانیا گفته است "تردید ندارد" که انفجارهای لندن با جنگ عراق مرتبط است.

"خانم شورت گفت: ما در قتل عام غیرنظامیان عراق دخیلیم و در خاورمیانه از سیاستی حمایت می کنیم که به فلسطینی ها حس سیاست های دوگانه را می دهد و موجب خشم آنها می شود."

۹۹۸۱

نظرات 1 + ارسال نظر
ترانه یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:21 http://taranejoon.blogsky.com

salam doste khobam weblaget ghashang bood be manam sar bezan va vasam nazar bede mamnoon misham rasti ba tabadole link che torin?age maieli kodeta vasam comant bezar kod eman ra ham khodet gharar bede vaghti omadam dobare behat sar bezanam mibinam mamnoon comantama khondi daste ali yaretoon khodanegahdaretoon

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد