بریتانیایی بودن مظنونین انفجارها کلارک را بهت زده کرد

پلیس در لیدز

چارلز کلارک، وزیر کشور بریتانیا گفته است شناسایی سه فرد مسلمان اهل شمال انگلستان به عنوان مظنونین بمبگذاری های هفته گذشته لندن نشانگر اهمیت این موضوع است که باید از حرکت مسلمانان به سوی تندروی جلوگیری کرد.

آقای کلارک در مصاحبه یی گفت یکی از نکات حائز اهمیت در این مورد این است که جامعه مسلمانان بریتانیا و کل جامعه این کشور باید با نوعی از ایدئولوژی بنیادگرایانه به مقابله برخیزند که افراد را تشویق می کند بمب همراه خود را در یک قطار پر از جمعیت منفجر کنند.

چارلز کلارک گفت تمام توان خود را به کار خواهد بست تا روش زندگی بریتانیایی در بریتانیا حفظ شود و با کسانی که مروج ایدئولوژی مخالفت با آن هستند، مقابله خواهد کرد.

وی افزود انگیزه یک تندروی اینچنینی، نمی تواند فقر باشد و جامعه باید افرادی را که از این تندروی حمایت می کنند، مورد حمله قرار دهد.

وزیر کشور بریتانیا گفت توانایی های اطلاعاتی بریتانیا نیز باید تقویت شود و اطلاعاتی که شرکت های مخابراتی در مورد مکالمات تلفنی دارند، وسیله ای حیاتی در شناسایی ارتباطات میان افراد است.


نشست وزیران کشور اتحادیه اروپا

در همین حال، وزیران کشور اتحادیه اروپا امروز، چهارشنبه 13 جولای، در بروکسل دیدار و درباره راه های توسعه همکاری برای جلوگیری از بروز حملاتی همانند انفجارهای هفته پیش لندن صحبت می کنند.

چارلز کلارک ریاست این ملاقات را بر عهده خواهد داشت.

احتمال دارد آقای کلارک خواستار وضع مقررات مشترک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تبادل و کسب اطلاعات از مکالمات تلفنی و نامه های الکترونیک افراد شود.

همچنین احتمال دارد که وزیران کشور حاضر در این اجلاس، درباره تبادل اطلاعات در مورد مسافران هواپیماها و همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی واحد برای سلاح ها و مواد انفجاری مفقود شده گفتگو کنند.

اما سیاستمداران برخی از کشورهای اروپایی نگرانند که اتخاذ اینگونه تدابیر باعث کاهش آزادی های فردی شود. آنها همچنین نگران هزینه اتخاذ این تدابیر و میزان تاثیرپذیری آنها هستند.


پلیس به دنبال طراحان انفجارها است

یکی از بستگان یکی از مظنونین بمب گذاری های اخیر لندن که در شهر لیدز در شمال انگلستان دستگیر شده، همچنان در بازداشت است. قرار است وی امروز مورد بازجویی قرار گیرد.

شورای مسلمانان بریتانیا گفته است از اینکه مسلمانان جوانان بریتانیایی مظنون به این بمبگذاری ها شده اند، شدیدا دچار تعجب شده است.

اقبال ساکرانی، رییس شورای مسلمانان بریتانیا گفت دین اسلام هرگز توجیه گر اقدامات شیطانی بمبگذاران نیست.

شهر لیدز دارای جامعه بزرگی از مسلمانان است و یکی از ماموران بلندپایه پلیس که در این تحقیقات شرکت دارد، خواستار آرامش مردم شده است.

از روز پنجشنبه که چهار انفجار لندن به کشته شدن بیش از 50 نفر منجر شد، در تعدادی از شهرهای بریتانیا به مساجد حمله شده است.

گفته می شود سه فرد مظنون که همگی بریتانیایی بوده اما ریشه آنها به پاکستان برمی گردد، در انفجارها کشته شده اند. از سرنوشت چهارمین نفر هنوز اطلاعی در دست نیست.

پلیس در صدد دستگیری تمامی افرادی است که به لحاظ تجهیزات یا رفت و آمد به مظنونین کمک کرده اند یا کمک مالی در اختیار آنها قرار داده اند.

پلیس همچنین می خواهد سرنخ مواد انفجاری را که در شهر لیدز و همچنین در شهر لوتون در نزدیکی لندن کشف کرد، پیدا کند.

برای شناسایی این چهار مظنون، از اطلاعات بسیار دقیق و روش های علمی کشف جرائم استفاده شده است.

مقامات پلیس به خبرنگاران گفته اند اطمینان دارند که بمبگذاران به تنهایی و راسا اقدام نکرده اند.

۹۸۷۱

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد