انفجارهای لندن چند کشته و زخمی برجای نهاده است 


 

در اثر وقوع یک رشته انفجار در چند ایستگاه قطار زیر زمینی و دست کم دو دستگاه اتوبوس در لندن در ساعات بامداد روز پنجشنبه، 7 ژوئیه، حداقل دو نفر کشته و چندین تن زخمی شده اند.


نخستین گزارش حاکی از وقوع انفجار در ایستگاه قطار زیرزمینی لیورپول استریت، در مرکز تجاری لندن، بود و سپس وقوع انفجارهایی در چند ایستگاه مترو در مناطق مرکزی شهر و انفجاری در دو دستگاه اتوبوس در یکی از میدان های غرب و در مرکز تجاری شهر گزارش شد.


گزارش های خبری از وقوع دست کم هفت مورد انفجار خبر داده اند هرچند چارلز کلارک، وزیر کشور، در سخنان خود در پارلمان وقوع چهار مورد انفجار، از جمله در یک دستگاه اتوبوس را رسما تایید کرد.


در جدیدترین گزارش ها، آمار زخمی های این انفجارها حدود یکصد و پنجاه نفر ذکر شده است.

در مورد انفجار در اتوبوس، احتمال عملیات انتحاری مطرح شده اما مورد تایید قرار نگرفته است.


پلیس ترابری شهر لندن در ابتدا اعلام داشته بود که احتمالا انفجارها ناشی از بروز اختلال در شبکه برق رسانی خطوط مترو بوده اما سپس رییس پلیس لندن گفت اجرای عملیات بمب گذاری هماهنگ در دست بررسی است.


سازمان های امدادرسانی برای کمک به مصدومین و محافظت از مناطق مرکزی شهر به این محلات اعزام شده اند و به منظور تسهیل برقراری ارتباط های اضطراری، بخشی از خدمات تلفن همراه برای مدتی قطع شد.




پلیس لندن از ساکنان شهر خواسته است از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری ورزند و خدمات حمل و نقل عمومی در مرکز شهر به طور کامل متوقف و مناطق اطراف آن دچار اختلال جدی شده است.

همزمان، از قول منابع عرب که فعالیت های شبکه القاعده را زیر نظر دارند نقل شده که به احتمال زیاد، عملیات روز پنجشنبه به دست عوامل شبکه القاعده به اجرا در آمده است.


 
هدف تروریستها


تونی بلر، نخست وزیر، در سخنانی که از شبکه رادیو و تلویزیونی بریتانیا پخش شد تروریست ها را عامل این حملات معرفی کرد.


وی گفت هدف حمله کنندگان به وضوح تحت الشعاع قرار دادن اجلاس کشورهای گروه 8 بوده که به منظور بهبود وضع جهان از جمله کمک به کشورهای فقیر برگزار می شود.

 وی افزود که تروریست ها باید بدانند که اراده کشورهای آزاد برای دفاع از ارزش های خود نیرومندتر از عزم تروریست ها برای قتل مردم بی گناه به منظور تحمیل نظراتشان بر جهانیان است.


آقای بلر گفت که در نظر دارد محل اجلاس در اسکاتلند را ترک کند و برای رسیدگی به این مساله به لندن سفر کند اما اواخر روز برای ادامه مذاکرات به اسکاتلند باز می گردد.


وی قبل از ترک اسکاتلند همراه با رهبران کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه 8 در یک کنفرانس خبری شرکت کرد.


نخست وزیر بریتانیا در این کنفرانس خبری بیانیه ای را به نمایندگی از سوی شرکت کنندگان در اجلاس قرائت کرد.


در این بیانیه، بمب گذاری در لندن اقدامی وحشیانه توصیف شده و عزم کشورهای گروه 8 برای شکست تروریسم مورد تاکید قرار گرفته است.


آقای بلر گفت که حملات لندن تنها علیه بریتانیا صورت نگرفته بلکه حمله به تمامی کشورهای گروه 8 و تمامی مردمان متمدن در سرتاسر جهان محسوب می شود.


جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا نیز در سخنانی گفت که مبارزه علیه تروریسم ادامه دارد و مرتکبین یافته و تسلیم عدالت خواهند شد.


وی گفت که عقاید تروریست ها بر نفرت مبتنی است اما آنان سرانجام شکست خواهند خورد.

 

 

گروه‌ القاعده‌ در اروپا  بر عهده‌ گیرنده‌ مسئولیت‌ انفجارهای‌ امروز لندن 

 
به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ آلمان‌ از دوبی‌ گروه‌ وابسته‌ به‌ شبکه‌ القاعده‌ موسوم‌ به‌ ‌‌ جهاد القاعده‌ در اروپا ‌‌ در پایگاه‌ اینترنتی‌ مسئولیت‌ انفجارهای‌ امروز پنج‌ شنبه‌ در لندن‌ را بر عهده‌ گرفت‌.

به گزارش واحد مرکزی خبر در بیانیه‌ اینترنتی‌ این‌ گروه‌ امده‌ است‌ انفجارهای‌ امروز لندن‌ در پاسخ‌ به‌ جنایات‌ انگلیس‌ در عراق‌ و افغانستان‌ صورت‌ گرفت‌ زیرا زمان‌ آن‌ فرا رسیده‌ بود تا از دولت‌ صلیبی‌ و صهیونیست‌ بریتانیا انتقام‌ گرفته‌ شود‌.

گروه‌ جهاد القاعده‌ اعلام‌ کرد افراد شجاع‌ ما پس‌ از مشقت‌ های‌ فراوان‌ موفق‌ شدند این‌ ماموریت‌ را با موفقیت‌ انجام‌ دهند.

این‌ گروه‌ به‌ دانمارک‌ و ایتالیا نیز هشدار داد مجازات‌ مشابه‌ در انتظار آنها است.



 تصویری از انفجارهای لندن




















۹۷۴۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد