نمایشگاه بزرگ تجاری در کابل افتتاح شد

چادر نمایشگاه

بزرگترین نمایشگاه تجاری ظرف سالهای اخیر در کابل روز چهارشنبه (۸ ژوئیه) گشایش یافت.

در این نمایشگاه بیش از ۹۵ شرکت تجاری از ۲۰ کشور جهان حضور دارند.

کالاهای مختلف ساخت شرکت های خصوصی روسیه، پاکستان، ایران و امارات متحده عربی، از جمله تولیدات خارجی است که در این مکان به نمایش گذاشته شده است.

وسایل و تجهیزات برقی، دستگاه های کنترل امنیتی، وسایل ارتباطی و کامپیوترها نیز در بیشتر غرفه های این نمایشگاه به چشم می خورد.

مسولان برگزاری نمایشگاه، هدف این کار را گسترش پیوندهای تجاری افغانستان با کشورهای خارجی عنوان کرده اند.

غلام نبی فراهی، معین وزارت تجارت (بازرگانی) افغانستان گفت که این نمایشگاه اهمیت ویژه ای برای انکشاف اقتصاد افغانستان دارد.

او گفت که برگزاری این نمایشگاه، فرصت خوبی برای سایر سرمایه گذاران خارجی خواهد بود تا وضعیت در افغانستان را ارزیابی کنند.

هزینه راه اندازی این نمایشگاه، صد میلیون دلار آمریکایی اعلام شده است.

موسسه "راه اندازی نمایشگاه های دوبی"، شرکت خصوصی "روشان" در افغانستان و وزارت تجارت (بازرگانی) این کشور در برگزاری این نمایشگاه نقش دارند.

این اولین بار نیست که کابل میزبان برگزاری های از این دست می شود؛ تنها در سال جاری خورشیدی، چندین نمایشگاه تجاری از سوی وزارت تجارت (بازرگانی) افغانستان و برخی سرمایه گذاران خارجی و داخلی در کابل برگزار شده است.

ساحه ای پولیتخنیک (دانشگاه پلی تکنیک) در غرب کابل که خیمه بزرگ لویه جرگه (اجلاس عالی مردم) نیز در آن جا موجود است، محلی برای برگزاری این گونه نمایشگاه ها است.

این نمایشگاه تجاری نیز در خمیه بزرگ لویه جرگه راه اندازی شده است.

این نمایشگاه تا روز دوشنبه (۱۳ ژوئیه) فعال خواهد بود.

۹۰۲۷

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد