امتناع مایکروسافت از اجرای تحریمهای اروپا

مایکروسافت

کمیسیون اروپا اعلام کرد که مایکروسافت برای پیروی از تحریمهای وضع شده علیه این شرکت نرم افزارسازی بخاطر نقض قوانین ضد انحصار اروپا گامی برنداشته است.

این غول رایانه ای در سال ۲۰۰۴ بخاطر سواستفاده از موقعیت انحصاری خود در بازار رایانه های رومیزی برای دستیابی به سایر زمینه های تجاری مجازات شده بود.

این شرکت که توسط بیل گیتس بنیان نهاده شده، پذیرفت ۶۶۰ میلیون دلار جریمه بپردازد و بکوشد نرم افزارهایش را طوری طراحی کند که با محصولات رقیبان بهتر کار کند.

اما یک سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد که مایکروسافت پایبند به تعهداتش نیست. جاناتان تاد گفت: " بر اساس نتایج آزمایش بازار، ما درباره پایبندی مایکروسافت به همخوانی نرم افزارهایش با سایر محصولات نرم افزاری تردیدهای جدی داریم."

کمیسیون اروپا می گوید که مایکروسافت مرتکب چهار فقره تخلف شده است. نخست، این شرکت آمریکایی برای شرکتهایی که می خواهند برای پروتکلهای اطلاعاتی مایکروسافت مجوز صادر کنند، دسترسی به اسناد مربوط را دشوار کرده است.

دوم، شرکتهایی که می خواهند مجوز بگیرند، باید مبالغ هنگفتی را بپردازند که شامل مواردی می شود که آنها نیازی ندارند.

سوم، طراحان نرم افزارهای منبع باز که برای ارایه خدمات نرم افزاری به رایانه های سرور با مایکروسافت رقابت می کنند، نمی توانند به پروتکلها دسترسی داشته باشند.

چهارمین و بزرگترین محدودیت این است که میزان مبلغی که مایکروسافت برای استفاده از نرم افزارهایش مطالبه می کند، غیرقابل قبول" است.

ناهمخوانی نرم افزارها از دیر باز بزرگترین اتهامی بوده است که به این شرکت مستقر در سیاتل وارد شده است که نود درصد رایانه های جهان از برنامه ویندوز آن استفاده می کنند.

سلطه مایکروسافت بر بازار سرورها (رایانه های بزرگی که داده ها را نگهداری و توزیع می کنند) و نرم افزارهای صوتی و تصویری چندان محسوس نیست.

کمیسیون اروپا می گوید که مایکروسافت در هردو مورد، عرصه را برای سایر کشورها جهت همخوانی سازی برنامه هایشان با برنامه ویندوز دشوار ساخته و در نتیجه بازار آنها را محدود و سهم بازار خودش را تقویت کرده است.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، شرکتهای مسلط بر بازار در بکارگیری قدرتشان برای اعمال فشار بر سهم بازار شرکتهای دیگر با محدودیت مواجه اند.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

بزرگترین سرقت بانک در بریتانیا شکست خورد

تابلوی بانک سومیتومو میتسویی

پلیس بریتانیا گفته است که توطئه گروهی از سارقان برای دست زدن به بزرگترین سرقت بانکی در این کشور را خنثی کرده است.

به گفته منابع پلیس بریتانیا، طرح سرقت شامل انتقال حدود 423 میلیون دلار از حساب های بانک سومیتومو میتسویی در لندن به حساب های مختلف در نقاط دیگر جهان بود که پس از رخنه سارقان به سیستم کامپیوتری این بانک و با استفاده از نقل و انتقال کامپیوتری پول آغاز شده بود.

به گفته کارشناسان کامپیوتر، سارقان کوشیده بودند با استفاده از سیستم کامپیوتری بانک مبالغی را از طریق مبادلات الکترونیکی به حساب های خود منتقل کنند.

پس از آنکه واحد ملی مبارزه با جرایم فناوری پیشرفته در بریتانیا این توطئه را کشف کرد، اطلاعات مربوط به آن باعث بازداشت یک نفر در اسرائیل شد.

تحقیقات در مورد این سرقت ماه اکتبر سال گذشته و زمانی آغاز شد که ماموران کشف کردند که گروهی از افراد غیرمجاز به سیستم کامپیوتری بانک رخنه کرده اند.

این افراد توانسته بودند نرم افزاری را به کار اندازند که قادر بود اثر استفاده از تک تک کلیدهای صفحه کلید را پیگیری کند.

به این ترتیب، آنان می توانستند شماره حساب، کلمه عبور و سایر اطلاعات حساس را به دست بیاورند و از آن برای ورود به حساب ها و انجام عملیات بانکی استفاده کنند.

شخصی که در اسرائیل بازداشت شده یرون بولوندی، 32 ساله، است که هنگام اقدام در انتقال بیش از بیست میلیون دلار به حسابی در اسرائیل بازداشت شد.

با کشف این توطئه، پلیس بریتانیا به بانک ها و سازمان های تجاری هشدار داده است مراقب جرایم کامپیوتری باشند.

۷۰۲۴

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد