در آمد ساکنان شهرسانتا ماریا از محاکمه مایکل جکسون

ماُیکل جکسون

در حالی که محاکمه مایکل جکسون در سانتا ماریا واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا کانون پوشش رسانه ای جهان شده است، ساکنان این شهر کوچک بهترین استفاده را از این فرصت می برند.

میلیونها نفر در سراسر دنیا آلبومهای موسیقی این خواننده آمریکایی را خریده اند و اکنون هزاران نفر اخبار دادگاه وی را با ولع تمام دنبال می کنند.

اما شاید آقای جکسون هرگز تصور نمی کرد که روزی خودش ناخواسته برای گروهی از ساکنان شهری کوچک تا این حد پولساز شود.

به نظر می آید تب پول درآوردن از محاکمه جنجال آفرین این خواننده موسیقی به جان همه شهروندان سانتا ماریا افتاده است.

کاسبی هتلهای شهر که معمولاَ در این موقع از سال کسادترین روزها را سپری می کنند، سکه شده است. یک مهمانخانه محلی تبلیغ کرده است که به مناسبت محاکمه مایکل جکسون، نرخهای ویژه ای ارایه می دهد.

البته بهره برداری مالی از محاکمه مردی که به اذیت و آزار جنسی کودکان متهم شده، در کشوری که سرزمین فرصتهاست، عجیب نیست.

صندلی ۵۰۰ دلاری

صف طویل واحدهای سیار تلویزیونی در محل محاکمه

در پشت ساختمان دادگاه، زنان در قهوه خانه "کافی دیم" به مشتریانی که عمدتاَ خبرنگار و گزارشگرند، نوشدینی و اینترنت پر سرعت ارایه می دهند، آن هم با قیمتهای گزاف!

صاحب این قهوه خانه، کارمن جنکینز، می گوید که محاکمه آقای جکسون کسب و کارش را هزار درصد رونق بخشیده است. وی به بی بی سی گفته است: "من هزینه های زیادی دارم، برای همین این فرصت خوبی است."

وی هر صندلی را به ازای ۲۵۰ دلار به عنوان دفتر کار به گزارشگران اجاره داده است. در اولین روز انتخاب اعضای هیات منصفه، مشتریان حاضر بودند ۵۰۰ دلار بپردازند. در آن روز قهوه خانه مملو از جمعیت بود.

خانم جنکینز لبخندزنان می گوید: "من هیچ گلایه ای ندارم، هیچ کسی گلایه ای ندارد."

حتی یک وب سایت ویژه راه اندازی شده است تا رستورانهای سانتا ماریا را به خیل خبرنگاران و مفسران حقوقی که به این شهر آمده اند، معرفی کند.

در این سایت همچنین به رستوران "هیچینگ پست" اشاره شده است که صحنه فیلمبرداری فیلم "از پهلو" بوده است که اخیراَ برنده اسکار بهترین فیلنامه اقتباسی شد.

یک کلوپ بازی های ویدئویی در مرکز شهر سانتا ماریا اعلام کرده است که به دارندگان کارت خبرنگاری ۱۵ درصد تخفیف می دهد. روی اعلامیه های این کلوپ که زیر برف پاک کن اتومبیلهای پارک شده در نزدیکی دادگاه بجا مانده، نوشته شده است: "پس از یک روز پرتلاطم در دادگاه، چرا به سراغ هیجان مجازی نمی آیید؟"

مفهوم کارآفرینی

رابرت بیشاف، یک برقکار بومی که اینترنت پرسرعت و سیستمهای تلویزیونی نصب می کند، برای بهره برداری از توجه رسانه ها به این شهر نقشه کشیده است.

وی  می گوید: "می خواستم به سراغ یکی از مشتریانم در نزدیکی دادگاه مایکل جکسون بروم، ولی کلی از وقتم برای یافتن جای پارک تلف شد."

در آن موقع بود که آقای بیشاف تصمیم گرفت لباسی عجیب بپوشد و کلاه گیس بر سر بگذارد و در میان آن هیاهوی رسانه ای هر چیزی را تبلیغ کند تا در تلویزیونها به نمایش گذاشته شود.

وی می گوید: "اوضاع شهر بهم ریخته ولی چه دلیلی دارد که من از آن پول درنیاورم؟ همه همسایگانم برای استقرار دوربینهای تلویزیونی دارند اجاره می گیرند. فکر می کنم من کار آفرین هستم."

البته آقای بیشاف که می خواهد پولش را صرف آموزش و پرورش فرزندانش کند، می افزاید: "مادرم فکر می کند من ابله ام."

اتوبوس طلایی

یک بومی دیگر وکیل مدافعی به نام مایکل کلیتون است که ساختمانی با بام مسطح دارد. وی می گوید: "من به تازگی پلکانی نصب کرده ام تا خبرنگاران بتوانند به بالای پشت بام بروند. من شش قسمت پشت بام را به شش رسانه خبری مختلف کرایه داده ام تا از آمدن و رفتن مایکل جکسون و سایر ستارگانی که وی می خواهد برای دفاع از خود به دادگاه بیاورد، فیلم بگیرند."

او هر روز از هرسازمان رسانه ای ۲۵۰۰ دلار بخاطر کرایه فضایی کوچک در پشت بام خانه اش دریافت می کند. این وکیل آمریکایی همچنین در بیرون خانه خود یک اتوبوس قدیمی انگلیسی دارد که از این وسیله نقلیه در حالت پارک شده بیشتر پول درمی آورد.

آقای کلیتون می گوید: "آاین اتوبوس دوطبقه قرمز رنگ می تواند برای هر رسانه مکان مناسبی برای فیلمبرداری باشد. سقف این اتوبوس حکم دنباله پشت بام خانه ام را دارد."

اما آیا چنین سودجویی آشکار از یک پرونده جدی جنایی برای یک وکیل قباحت ندارد؟

آقای کلیتون می گوید: "اگر فرد دیگری مالک این ساختمان بود و تصمیم می گرفت کسی را به ملکش راه ندهد، من وی را کودن تجاری می نامیدم."

۶۸۰9

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد