فیفا توپهای هوشمند را آزمایش می کند

عملکرد توپ هوشمند

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، قصد دارد برای کمک به داورانی که در تشخیص عبور توپ از خط دروازه تردید دارند، در مسابقات جام جهانی فوتبال جوانان زیر ۱۷ سال توپ ویژه ای را به خدمت بگیرد که به یک ریزتراشه مجهز است.

این نهاد جهانی به منظور پایان دادن به جنجالهای مربوط به ابهام درباره عبور توپ از خط دروازه تصمیم گرفته است که این توپ را در ماه سپتامبر در پرو آزمایش کند.

این توپ را شرکت آدیداس طراحی و به فیفا معرفی کرده است. این شرکت تولید کننده لوازم و پوشاک ورزشی، این توپ مخصوص را در مسابقه ای بین تیم نورمبرگ و ذخیره های این تیم در حضور نمایندگان فیفا محک زده است.

هرگاه این توپ مجهز به ریز تراشه از خط دروازه عبور کند، داور با شنیدن یک بوق آگاه می شود. فیفا این توپ را بدین دلیل پسندیده است که دیگر بخاطر مشاهده تصویر صحنه "گل"، وقت مسابقه تلف نمی شود و داور در همان لحظه می تواند تصمیم بگیرد.

فدراسیون فوتبال انگلستان نیز برای امتحان این توپ ابراز تمایل کرده است، ولی هم لیگ برتر و هم لیگ فوتبال (دسته یک به پایین) این کشور از توپهایی استفاده می کنند که توسط رقبای آدیداس تولید شده اند.

آدیداس این توپ را به همراه دو شرکت آلمانی دیگر می سازد و گفته است که بخاطر لزوم آزمایش مفصل، بعید است که بتوان از این توپ در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان استفاده کرد.

درخواست برای استفاده از فناوری پیشرفته در تشخیص عبور توپ از خط دروازه ماه گذشته پس از آن افزایش یافت که تیم تاتنهام در پیکارش با منچستر یونایتد در قالب مسابقات لیگ برتر از یک گل مسلم محروم شد.

در آن مسابقه، 'روی کارول' دروازه بان منچستر یونایتد توپ را پشت خط دروازه اش انداخت، ولی داور و خط نگهدار این صحنه را ندیدند.

۶۶۵۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد