افزایش سرمایه گذاری در افغانستان

وزیر تجارت افغانستان گفت که پس از اجلاس اکو شماری زیادی از سرمایه گذاران خارجی علاقه مند شده اند که در این کشور سرمایه گذاری کنند

مصطفی کاظمی وزیر تجارت افغانستان گفت که پس از برگزاری کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری اکو در کابل میزان مراجعه سرمایه گذاران درافغانستان به 3 برابر افزایش یافته است.

وزیر تجارت افغانستان که روز سه شنبه (18 مه) در یک کنفرانس خبری در کابل سخن می گفت، خاطرنشان کرد که کنفرانس بین المللی اکو که با هدف تشویق سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در افغانستان در کابل برگزار شده بود در این امر موثر بوده است.

آقای کاظمی گفت که پس از اجلاس اکو شماری زیادی از سرمایه گذاران خارجی علاقمند شده اند که در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

وزیر تجارت افغانستان در این کنفرانس خبری ضمن بررسی فعالیتهای این وزارت در چند ماه گذشته از موافقت دولت افغانستان برای ایجاد کارخانه تولید کوکاکولا با هزینه 25 میلیون دلار این کشور خبر داد.

آقای کاظمی در مورد فروش سنگهای قیمتی افغانستان که در حال حاضر سالانه به ارزش 400 میلیون دلار در بازارهای جهانی به طورغیر قانونی به فروش می رسد گفت که از این پس سنگهای قیمتی افغانستان از داخل کشور صادر خواهد شد.

او افزود که دولت افغانستان مجوز ساختن جواهرات از سنگهای قیمتی افغانستان را به یک شرکت افغانی مقیم اروپا داده است.

به گفته وزیر تجارت، شورای وزیران نیز، زمینی به مساحت 25 جریب را در منطقه پارکهای صنعتی کابل در اختیار این شرکت گذاشته است تا عملا کار خود را آغاز کند.

وزیر تجارت افغانستان در این کنفرانس خبری همچنین در مورد دست آورد های کنفرانس بیشکک که در ماه گذشته در پایتخت قرقیزستان برگزار شد، سخن گفت و آن را برای مردم افغانستان پربار خواند.

آقای کاظمی گفت این کنفرانس فرصت خوبی برای افغانستان بود تا طرح ها و امکانات خود را به کشور های منطقه معرفی کند.

در کنفرانس بیشکک کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه شرکت داشتند.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اعتراض وزیر تجارت به یک شرکت خارجی

مصطفی کاظمی، وزیر تجارت افغانستان، از شرکت خارجی سوپریم (Supreme) به دلیل آنچه او نقض قوانین گمرکی کشورش خواند انتقاد کرد.

شرکت سوپریم برای نیروهای بین المللی یاری امنیتی (آیساف) مواد غذایی تهیه می کند.

آقای کاظمی در حاشیه یک کنفرانس خبری گفت که این شرکت، بدون موافقت دولت افغانستان، بازاری را در منطقه پلچرخی کابل راه اندازی کرده که در آن، اجناس و کالاهای خارجی را بدون پرداخت مالیات، به فروش می رساند.

به گفته وزیر تجارت افغانستان، این شرکت، با حمایت نیروهای آیساف این کار را آغاز کرده است.

وزیر تجارت گفت که شرکتهای داخلی، توان رقابت با این شرکت را ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد