فیدل کاسترو رهبر کوبا: جنگ عراق علیه ایران با کمک آمریکا و اروپا صورت گرفت




رهبر کوبا اعلام کرد اشغال ایران توسط عراق با کمک اروپا و آمریکا صورت گرفت و واشنگتن را هم متهم کرد برای دستیابی به نفت عراق به این کشور حمله کرده است.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فیدل کاسترو» در نطقی در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: این سازمان ملل نبوده که تصمیم به اشغال عراق گرفته، بلکه کشوری قدرتمند بوده که باید صادقانه گفت هدف اصلی اش تصاحب یک ماده اولیه اساسی به نام نفت بوده است.
 
به گفته رهبر کوبا، «استدلال هایی که آمریکا برای اشغال عراق به کار برده به هیچ وجه معتبر نیست، زیرا از سلاح کشتار جمعی نام برده که خودش انحصار آن را دارد. آمریکا همه نوع سلاح کشتارجمعی دارد و جزو باشگاهی از کشورهاست که سلاح هسته ای در اختیار دارند بدون آن که هیچ محدودیتی در مورد این موضوع برایشان وجود داشته باشد. او ضمن اشاره به اینکه ثابت نشده عراق سلاح کشتارجمعی در اختیار داشته است، تاکید کرد: «جهان با جنگ در عراق مخالفت کرد، بیش از 90درصد اسپانیایی ها، اکثر اروپایی ها، و همه جا در سراسر جهان صدای مخالفت بلند شد.
 
اما قانون، قانون جنگل است و آن که زورش بیشتر است و هدف اصلی ابرقدرت حاکم به دست آوردن مواد اولیه اساسی است.»  

رهبر کوبا گفت: «هیچ دلیل اخلاقی و یا توجیه ممکنی برای اشغال یک کشور وجود ندارد.» او در مورد رژیم «صدام» نیز گفت: «بدون شک او خطاهایی مرتکب شده است»، و افزود: «ما می دانیم که اشغال ایران مطلقاً غیرعادلانه بود.این جنگ هرگز نباید به وقوع می پیوست.» رهبر کوبا همچنین گفت: «رویداد دیگری که نباید اتفاق می افتاد، اشغال کویت بود.
 اما وقتی عراق، ایران را اشغال کرد این کار با کمک تمام اروپای غربی و آمریکا انجام گرفت و بنابراین، اروپا در اشغال ایران همدست آمریکا بود و این امکان وجود دارد که سلاح های شیمیایی به عراق داده باشد.» او یادآوری کرد: «اروپا پیش از جنگ عراق علیه ایران به این کشور کمک کرده بود تا بتواند شعاع عمل موشک هایش را از 600 به 1200 کیلومتر افزایش دهد. و این یک حقیقت تاریخی است که هیچ کس نمی تواند آن را رد کند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد