فرهاد دریا به وطن برگشت




فرهاد دریا از مشهور ترین آوازخوانان افغان که سیزده سال پیش در زمان حاکمیت داکتر نجیب الله افغانستان را ترک گفته بود ، روز یکشنبه 10 اگست به کابل بازگشت.

برای استقبال از فرهاد دریا شماری از فرهنگیان و ژورنالیستان به فرودگاه کابل آمده بودند.

گروهی از بازیگران کودک تیاتر نیز در میان استقبال کننده ها دیده می شدند، آنان لباس های ویژه ای بر تن کرده بودند و با پا های بلند مصنوعی که برای خود ساخته بودند از فرهاد استقبال کردند.

فرهاد دریا که به تنهایی به کشورش بازگشته است، هدف از آمدنش به کابل را بازدید از وطن عنوان کرد.


فرهاد دریا یکجا با خانواده اش در امریکا زندگی دارند.

دریا در میان جوانان کابل علاقه مندان بسیار زیادی دارد، هرچند او خود هنوز در این باره که کنسرتی در این شهر اجرا خواهد کرد یا نه پاسخی نداده اما گفته می شود که او تشنگان صدای خود در کابل را بی بهره نخواهد گذاشت.

بازیگران کودک تیاتر با پا های بلند مصنوعی و لباس های ویژه شادمانی از فرهاد دریا استقبال کردند

فرهاد دریا، از جمله آواز خوانانی است، که در طول مدت طولانی اقامت در غرب و دوری از وطن هیچگاه چراغ موسیقی اصیل افغانی را خاموش نخواست و با اجرای کنسرت در چندین کشور و انتشار آلبوم های جدید آهنگ هایش این چراغ را همچنان روشن نگه داشت.

در سالهای حاکمیت گروه طالبان در افغانستان که مخالف موسیقی بودند دریا، دریایی از ساز و آواز نو را در قالب لوح های فشرده به هموطنانش ارسال می کرد و آهنگ های تازه او در افغانستان و حتی ایران و پاکستان همواره دوست داران زیادی داشت.

یکی از مهمترین ویژگی آهنگ های دریا این است که او موسیقی امروز افغانستان را وارد فضا های جدید و تجربه های تازه کرد.

او در سالهای نخست آوازخوانی به شعر های قهارعاصی شاعر فقید معاصر آهنگ های ماندگاری ساخت و حتی یک بار دکتر نجیب الله رئیس دولت پیش از مجاهدین در کشور از آهنگ "خیال من یقین من جناب کفر و دین من" او تمجید کرد که شعر این آهنگ را قهار عاصی با روحیه حماسی سروده بود.

دریا اکنون به شهری پا گذاشته است که در مدت دوری او روزهای سیاه زیادی را پشت سرگذاشته و بیش از نیمی از آن به ویرانه بدل گشته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد