کرزی: امسال باید به خودسری ها پایان داده شود!


حامد کرزی رییس دولت انتقالی افغانستان، به قومندانان محلی و والیان ولایات هشدار داد که نباید خودسرانه و بدون اجازه دولت مرکزی، دست به اقدام نظامی بزنند.

آقای کرزی که در گردهمایی والیان سراسر افغانستان سخن می گفت، تصریح کرد که جلوگیری از فعالیت های تروریستی، به این معنا نیست که هرکسی خودسرانه اقدام به عملیات نظامی و بازداشت کردن افراد کند.

او گفت: "ما مصمم هستیم که امسال به خودسری ها پایان داه شود."

رییس دولت انتقالی افغانستان بار دیگر بر این تصمیم دولت تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند در یک زمان دو مسوولیت نظامی و ملکی  داشته باشد؛ او گفت: "امسال این تصمیم دولت عملی خواهد شد."

این در حالی است که بسیاری از والیان ولایات افغانستان، قومندانی قول اردو  ولایت خود را نیز بر عهده دارند.

آقای کرزی همچنین به مجاهدین سابق هشدار داد که از سابقه جهادی نباید برای تحکیم قدرت و ازدیاد ثروت خود استفاده کنند. او گفت: "جهاد وقتی ارزش دارد که در خدمت رفاه، آرامش و قانون مندی جامعه باشد."

رییس دولت انتقالی افغانستان در مورد درآمد های گمرکی ولایات نیز گفت: "درآمدهای گمرکی، مربوط به یک ولایت خاص نیست و باید در سراسر افغانستان مصرف شود."

در نخستین روز سمینار دو روزه والیان افغانستان همچنین، اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، وزیران کشور، دارایی، امور زنان، دادگستری، توسعه روستایی و بانک مرکزی این کشور نیز سخنرانی کردند.

والیان برخی از ولایات افغانستان، از جمله هرات و فاریاب در این سمینار حضور نداشتند. وزیر کشور افغانستان در این مورد گفت که امیدوار است این امر نشانه بی تفاوتی آنها به فراخوان دولت مرکزی نباشد.


گرفته شده از  ‌‌BBC
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد